|
|
|
Kontakt z nami: |
|
|
|
Ostatnie artykuły: |
|
|
Czwartek, 12 Grudnia, 2024Piątek, 06 Grudnia, 2024Piątek, 29 Listopada, 2024Wtorek, 26 Listopada, 2024Środa, 20 Listopada, 2024Sobota, 16 Listopada, 2024Środa, 13 Listopada, 2024Piątek, 08 Listopada, 2024Niedziela, 03 Listopada, 2024Sobota, 19 Października, 2024Środa, 16 Października, 2024Poniedziałek, 14 Października, 2024Piątek, 11 Października, 2024
|
Ciekawe strony: |
|
|
|
|
|
|
Wydrukuj
W ramach projektu „Wycieczka z klasą” uczniowie klas 4-8 naszej szkoły wybrali się na dwudniową wyprawę do Krakowa. Wycieczka rozpoczęła się od wizyty w Muzeum Krakowa - Rynek Podziemny. Spacerując pod krakowskim rynkiem zobaczyliśmy ciekawe wystawy multimedialne, ekspozycje, rekonstrukcje i makiety. Poznaliśmy historię miasta sprzed kilku wieków. Kolejnym punktem pierwszego dnia wyjazdu była wizyta w Kopalni Soli w Wieliczce, w której oprócz zwiedzania trasy turystycznej mieliśmy zarezerwowany nocleg. Korytarze solne ponad 100 merów pod ziemią, poszczególne komory oraz historia samej kopalni zaparła dech w piersiach. Następnego dnia tuż po śniadaniu udaliśmy się do Krakowa na spotkanie z panią Martą, krakowską przewodnik, która zabrała nas pod Pomnik Smoka Wawelskiego, na Zamek Królewski oraz do Kaplicy na Wawelu. Poznaliśmy wiele ciekawych królewskich historii i nie tylko. Udaliśmy się także na warsztaty do Muzeum Narodowego Pałacu Biskupa Erazma Ciołka oraz ponownie na Rynek by wysłuchać wielu kolejnych ciekawostek związanych z Krakowem. Naszą wizytę w towarzystwie pani przewodnik zakończyliśmy w bazylice Mariackiej, najpierw wysłuchując hejnał, a później oglądając niezwykłe dzieła m.in. Ołtarz Wielki stworzony przez Wita Stwosza oraz polichromię Jana Matejki. Idąc Drogą Królewską i przechodząc przez Bramę Floriańską pożegnaliśmy Kraków. Wycieczkę zorganizowały panie Barbara Sawina oraz Urszula Buczek, a klasom towarzyszyły także panie Beata Kawalec i Marta Myśliwy. Wszystkie zdjęcia znajdziesz tutaj! Autor: Marta Mysliwy
Opublikowano: Niedziela, 03 Listopada, 2024
|
| |
|
|
|